Meerleven ontvangt PREZO gouden keurmerk
Woonzorglocatie Meerleven van Kennemerhart heeft op woensdag 14 november het PREZO gouden keurmerk behaald. Dit keurmerk is het hoogste keurmerk dat behaald kan worden in de zorg en wordt uitgereikt door het onafhankelijke instituut Perspekt. Uniek aan dit keurmerk is dat de tevredenheid van cliënten over de geleverde prestaties bepalend is voor het behalen van dit keurmerk. Het is de eerste voormalig Amie locatie die het keurmerk heeft gehaald. De andere twee locaties van voormalig Amie, Huis in de Duinen en A.G. Bodaan, volgen in 2019. Op 1 januari 2018 zijn de ouderenzorgorganisaties SHDH en Amie gefuseerd en zijn verder gegaan onder de naam Kennemerhart.
Trots
De auditor gaf complimenten aan alle medewerkers die zich met veel enthousiasme en energie hebben ingezet om de 11 verplichte aandachtspunten op orde te krijgen. Ook werd de prettige sfeer en woonomgeving voor de bewoners genoemd en de betrokkenheid van alle medewerkers om met elkaar de beste prestaties voor de bewoners te leveren. De medewerkers zijn ontzettend trots op het keurmerk.
Audrey van Schaik, bestuurder Kennemerhart: ‘Dit resultaat laat zien dat bij Meerleven ‘in ruime mate’ wordt voldaan aan de kwaliteitseisen gesteld in de ouderenzorg. Het keurmerk bewijst dat we daadwerkelijk doen waarvoor we staan, namelijk optimale zorg bieden vanuit aandacht voor de cliënt. Het is goed om regelmatig stil te staan bij wat je doet en om jezelf een spiegel voor te houden. Het is geweldig dat Perspekt Meerleven zo goed heeft beoordeeld. Het Gouden Keurmerk is een erkenning voor alle inspanningen die we elke dag weer met elkaar leveren. Ik ben enorm trots op de goede zorg die onze medewerkers bieden’.
Hoe krijg je het PREZO Keurmerk
Een PREZO kwaliteitssysteem ondersteunt organisaties en professionals bij het behalen van prestaties gericht op interne kwaliteitsverbetering en vanuit cliëntenperspectief. Kwaliteit van leven staat daarbij steeds centraal. Daarnaast geldt dat cliënten van organisaties en professionals met een PREZO keurmerk meer dan gemiddeld tevreden zijn. Het kwaliteitssysteem van PREZO VV&T 2017 kent 11 waarden met daarbij behorende prestaties. Denk aan: Comfort (woon- en leefsituatie), Genieten (mentaal welbevinden) of Vakkundigheid (kwaliteit medewerkers). De waarden en bijbehorende prestaties vormen het startpunt van de dialoog tussen de medewerker en de cliënt over persoonsgerichte zorg.