Nieuws

Publicatie in Haarlems Dagblad van 17 november 2018

Afgelopen zaterdag verscheen sombere berichtgeving over Kennemerhart in het Haarlems Dagblad. De reactie van Kennemerhart is als volgt:

De kritiek van de Centrale Cliëntenraad van Kennemerhart is bij ons hard aangekomen. Wij vinden het jammer dat ondanks alle pogingen om tot elkaar te komen dit niet is gelukt en dat die inspanningen niet het goede resultaat hebben bereikt. We willen er alles aan doen om gauw weer tot een goede samenwerking met een nieuwe centrale cliëntenraad te komen, want die is voor het functioneren van een zorginstelling van groot belang.

In het artikel staat kritiek op de personele inzet en de kwaliteit van de zorg bij Kennemerhart. Dat raakt ons zeer, vooral omdat de cliëntenraad de vraag oproept of onze medewerkers hun werk wel goed doen of goed kunnen doen. Wij zijn er van overtuigd dat alle medewerkers van Kennemerhart elke dag hun uiterste best doen en met hart en ziel hun werk goed verrichten. Dat blijkt ook uit de regelmatige én onaangekondigde kwaliteitscontroles. En uit de feedback van cliënten. Dan scoren wij telkens hoog. Maar het kan en het moet altijd beter. Dus staan we zeer open voor meldingen van tekortkomingen en suggesties voor verbeteringen. Het klopt dat het niet makkelijk is, want goed personeel is tegenwoordig schaars en er wordt flink aan getrokken.

Dat de fusie met Amie financieel lastig was wisten wij. Toch is gekozen voor deze fusie om goede ouderenzorg in Kennemerland te waarborgen. Er is een financieel herstelprogramma in werking en dat verloopt volgens plan. Na een fusie is het wel altijd zo dat de eerste jaren het zwaarst zijn. Maar dit komt goed.

Raad van Bestuur Kennemerhart, Audrey van Schaik en Klaas Stoter

Deel deze pagina:

Ander nieuws

Ontvang ons nieuws

Wilt u op de hoogte gehouden worden van onze locaties, nieuws en activiteiten? Schrijft u zich dan hier in voor onze nieuwsbrief:

Inschrijven nieuwsbrief
Bezig met versturen