De cliëntenraad

Luisteren, signaleren, handelen

De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten. Zij zijn uw vertegenwoordigers. De cliëntenraad is met vaste regelmaat in gesprek met het management van de locatie over de wensen en behoeften van cliënten. Kennemerhart hecht veel waarde aan de inspraak en medezeggenschap van cliënten. Met de instelling van cliëntenraden is verzekerd dat hun stem wordt gehoord.

Bij Kennemerhart is voor elke woonzorglocatie een cliëntenraad ingesteld die overleg voert met het lokale management over de gang van zaken binnen de locatie. Leden van de cliëntenraad zijn cliënten, hun naasten of familieleden en vrijwilligers die nauw bij cliënten betrokken zijn. Elke raad heeft een afgevaardigde die zitting heeft in de centrale cliëntenraad (CCR). De CCR overlegt met de Raad van Bestuur over beleidszaken die voor alle cliënten van belang zijn.

De medezeggenschap van cliënten is vastgelegd in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorg (Wmcz). Hierin zijn de regels en bevoegdheden van cliëntenraden vastgelegd. Zo bestaat er adviesrecht en instemmingsrecht op diverse onderwerpen en het recht op informatie.

Meer informatie?

Wilt u uitgebreide informatie over de (centrale) cliëntenraad van Kennemerhart, overweegt u lid te worden van een lokale cliëntenraad of heeft u een vraag? Bekijkt u dan onze algemene folder Cliëntenraad Kennemerhart.

VACATURE LID LOKALE CLIENTENRAAD KENNEMERHART

VACATURE TWEE LEDEN CENTRALE CLIENTENRAAD KENNEMERHART

Bij vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat van de centrale cliëntenraad via secretariaatccr@kennemerhart.nl (indien het een vraag betreft bestemd voor een van de lokale cliëntenraden, dan zal deze doorgestuurd worden ter behandeling).

Deel deze pagina: